Središnje događanje ovogodišnjeg obilježavanja 45. obljetnice rada udruge odvijalo se u novouređenom prostoru podružnice Sloboština koja je adaptirana u sklopu projekta Ulaganje u održive socijalne usluge u zajednici.
Svečano otvorenje podružnice Sloboština, 15. prosinca 2022.
Projektom “Ulaganje u održive socijalne usluge u zajednici“ koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, adaptirano je i opremljeno 14 infrastrukturnih jedinica u podružnicama Sloboština i Novi Jelkovec te su također nabavljena i dva specijalizirana kombi vozila, koja su ovom prigodom bila premijerno predstavljena uvaženim gostima.
Zvjezdana Delić izvršna direktorica udruge CeDePe Zagreb pozdravila je sve prisutne goste te najavila pozdravne govore uvaženih gostiju: Ratmira Džanića, Mire Pekeč-Knežević te Marinke Bakula Anđelić.
Hvala što ste došli i uveličali ovaj trenutak s nama jer je iza nas zaista burno razdoblje, puno izazovnih trenutaka, koje smo uspješno prebrodili.
Zadovoljstvo je biti danas ovdje u ime SOIH-a koji okuplja 15 saveza i 300 udruga osoba s invaliditetom. Ovo danas je velika stvar: SOIH kontinuirano radi na ojačavanju svojih udruga i njihovih voditelja. Čestitam CeDePe-u što su krenuli na izazovan put i došli do svoga cilja
Grad Zagreb treba biti korak ispred – mora stvarati i promišljati jer to onda preslikaju i druge sredine. Ono što je jako važno je razvijanje usluga u zajednici, osluškivanje potreba korisnika kako bi spriječili da osobe s invaliditetom odlaze u ustanove, mimo svoje želje, izbora i treba učiniti sve da budu u vlastitom domu i da tamo imaju sve što im je potrebno, da invaliditet ne bude razlog odlasku u ustanovu protivno njihovoj volji. Vjerujem da ćete u ovom prostoru biti na dobrom putu stvaranja programa koji idu protiv deinstitualizacije i na putu stvaranja, širenja usluga koje još nedostaju kako bi se ostvarilo pravo na neovisan život bez obzira na invaliditet
Mira Pekeč-Knežević, zamjenica pravobraniteljice za osobe s invaliditetom dodala je kako se nada da će prostor biti ugodan svima koji će u njemu boraviti te biti ispunjen sadržajima i aktivnostima koje nedostaju.
Marinka Bakula Anđelić, zamjenica pročelnice Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom govorila je u ime gradonačelnika Tomislava Tomaševića, koji nije mogao biti prisutan zbog ranije dogovorenih obveza te je obavijestila sudionike kako je na čelu njenog ureda od prošlog tjedna nova pročelnica Lora Vidović.
Ide nova Odluka za dodjelu prostora, ići će sve na natječaj i nadam se da će biti usvojeno da se prostori udrugama daju u najam na deset godina. To je važno za prostore koje imate i koje ćete možda tražiti. Orijentacija na izvaninstitucionalne usluge u novoj Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom u razdoblju od 2022. do 2025. je više nego jasna, ali tako da se daje prednost formiranju mobilnih timova za pružanje usluga u obiteljima osoba s invaliditetom i nadam se da će taj projekt krenuti, barem s manjim brojem, a onda ovisno o novcima i ljudima, i većim brojem korisnika. U Jelkovcu imamo Centar neovisnog življenja i to je velika mreža, očekujemo da će se te vrste usluga širiti po gradu. Radit ćemo na tome da osiguramo smještaj i za one koji ne mogu biti u organiziranom stanovanju, ni u svojim domovima jer trebaju 24 sata skrbi i zaštite.
Zvjezdana Delić, kao koordinatorica projektnih aktivnosti, predstavila je tijek aktivnosti koje su prethodile samom kreiranju ideje projektnog prijedloga:
Strateškim planom za razdoblje 2017. – 2020. definiran je opseg i vrsta socijalnih usluga koje će se u budućnosti pružati. Imali smo na umu širenje na istok grada, u podružnicu Novi Jelkovec, ali također i razmišljali o našoj djeci koja nam dolaze u Ljetnu školu i koji će nakon navršene 21. godine morati izaći iz ustanovama u kojima su do tada bili.
CeDePe je na Aktivu ravnatelja centara za socijalnu skrb i pružatelja usluga za odrasle osobe u ljeto 2018. saznao za najavu druge faze Poziva kojim će se unaprijediti infrastruktura za pružanje socijalnih usluga u zajednici kao podrška procesu deinstitucionalizacije.
U ljeto 2019. izvršene su sve pripreme za prijavu na objavljeni Poziv (izvršena procjena troškova adaptacije, procjena troškova opremanja te definirane infrastrukturne jedinice koje će biti obuhvaćene ovim projektom).
U razdoblju čekanja, administrativne provjere i postupka čišćenja proračuna, dogodila su nam se dva potresa kojim se stanje u podružnici Sloboština dodatno pogoršalo jer je spoj zgrade i aneksa našeg prostora napuknuo te je u narednim mjesecima prostor nakon obilnijih kiša bio pod vodom.
Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potpisali smo 31. prosinca 2020. te je projekt formalno počeo s provedbom s 1. siječnja 2021., a u narednih 18 mjeseci očekivalo se da će sve projektne aktivnosti biti završene.
Josip Koštan, voditelj projekta Ulaganje u održive socijalne usluge u zajednici, proveo je sudionike događanja kroz projektne aktivnosti koje su se provele tijekom zadnje dvije godine. Osvrnuo se i na svojih deset godina provedenih u udruzi te istaknuo nekoliko simboličnih, ali bitnih činjenica, koje su bile nit vodilja u njegovom radu:
Zaista me puno sjećanja veže uz Sloboštinu – ovdje sam prvi put 2012. sudjelovao na sastanku s roditeljima koji su razmišljali o budućnosti svoje djece, skrbi za njih i smještaju u stambene zajednice kada ih više ne bude. Danas možemo reći kako je i to realizirano kroz ustanovu koja se prošle godine osnovala u Jelkovcu, zahvaljujući sjajnim ljudima iz Grada.
Druga bitna odrednica dogodila se krajem 2013. na radionici strateškog planiranja kada je izvršna direktorica našeg matičnog Saveza i tadašnja članica Upravnoga odbora CeDePe-a Mirjana Markovinović predstavila viziju udruge kroz svijetle prostore pune sadržaja i ljudi. Danas smo došli u Sloboštinu, okupanu svjetlom, punu sadržaja za korisnike koji se jedva čekaju vratiti nazad.
Projektom je u podružnici Sloboština adaptirano i opremljeno 7 infrastrukturnih jedinica: kabinet za individualno savjetovanje, prilagođena kuhinja, dnevni boravak, prostor za grupne aktivnosti, kabinet fizioterapije te dva prilagođena toaleta. Kao dodatnu funkcionalnost prostora istaknuo je ugradnju nove rampe na ulazu u prostor, platforme za transfer korisnika na galeriju te nabavku liftera koji će olakšati stručnim radnicima transfer korisnika kolica-toalet, kolica-strunjača i sl.
Nadalje, u podružnici Novi Jelkovec, također je adaptirano i opremljeno 7 infrastrukturnih jedinica: prvi prostor podružnice u potpunosti je prilagođen korisnicima usluge cjelodnevnog boravka te su u sklopu toga prostora adaptirani i opremljeni prostor za grupne aktivnosti, kabinet za individualno savjetovanje, dnevni boravak te prilagođena kuhinja. U središnjem prostoru podružnice opremljen je i prenamijenjen podrumski prostor, koji je sada polivalentna dvorana (za sportske aktivnosti, kinoprojekcije i zabave). Za sigurno i neometano kretanje korisnika između prizemnog i podrumskog prostora, ugrađen je novi lift.
Istaknuo je kako se komunikacija između prostora u podružnici Novi Jelkovec odvija preko terase koja se proteže cijelom dužinom zgrade, visine približno pola metra, a koja je ranije predstavljala ugrozu za korisnike u invalidskim kolicima i one smanjene pokretljivosti, budući da nije bila ograđena. Projektom smo osigurali postavljanje ograde na kritična mjesta terase, a da pritom nismo omeli funkcionalno korištenje terase i za korisnike i za susjede iz zgrade.
Time smo ispunili ciljani broj od 14 infrastrukturnih jedinica koje su se u sklopu projekta opremile i/ili adaptirale.
Konačno, provedbom ovoga projekta omogućili smo olakšanu dostupnost usluga u zajednici kroz poboljšanu mobilnost osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju nabavom dvaju novih prilagođenih kombi vozila.
Razdoblje koje je iza nas je bilo iznimno izazovno, ali uz dodatne napore, uspjeli smo privesti projektne aktivnosti kraju. Kako bi se ovjekovječio ovaj trenutak, angažirali smo snimatelje koji su nas proveli kroz adaptirane i opremljene podružnice:
Marija Šurbek, voditeljica usluge dnevnog boravka, sudionike događanja provela je kroz najbitnije činjenice o organizaciji te upoznala s vrstama usluga koje se pružaju, kao i aktivnostima koje se u sklopu usluga provode.
CeDePe Zagreb djeluje kontinuirano već 45 godina i trenutno zapošljava 44 osobe, od kojih je 15 direktno uključeno u rukovođenje udrugom kao i u pružanje socijalnih usluga u sklopu Mreže pružatelja. Preostalih 29 članova tima zaposleni su kao osobni asistenti u sklopu projektnih/programskih aktivnosti.
CeDePe je od zadnje radionice strateškog planiranja, u okviru koje se izradio Plan za sljedeće četverogodišnje razdoblje, povećao izdatke za stručno usavršavanje radnika i jačanje kapaciteta za šest puta. Time se jasno dalo do znanja da su ljudi koji rade u uslugama bitni i da je nužno ići u korak s novitetima na tržištu.
U Mreži pružatelja smo od 2010. i od tada do danas je kroz usluge poludnevnog i dnevnog boravka te psihosocijalne podrške uključeno više od 130 korisnika s područja Grada Zagreba i Zagrebačke županije.
Istaknula je kako se udruga danas suočava sa sve kompleksnijim slučajevima višestrukih teškoća korisnika te da je iznimno bitno svakom korisniku individualno pristupiti i osmisliti cjelovitu podršku u klopu koje će se “izvući” maksimalni potencijal svakog korisnika.
U radu s korisnicima fokusirani smo na aktivnosti koje su njima značajne u prostoru udruge ili izvan njega te nastojimo potaknuti da što samostalnije i aktivnije sudjeluju u različitim kontekstima svakodnevnog života. Koristimo individualizirani pristup uz pružanje potrebne razine podrške.
Možemo zatražiti postavljanje kolačića na vaš uređaj. Koristimo kolačiće kako bismo nas obavijestili kada posjetite naše web stranice, kako komunicirate s nama, obogatili vaše korisničko iskustvo i prilagodili vaš odnos s našom web stranicom.
Kliknite na različite naslove kategorija kako biste saznali više. Također možete promijeniti neke od svojih preferencija. Imajte na umu da blokiranje nekih vrsta kolačića može utjecati na vaše iskustvo na našim web stranicama i uslugama koje možemo ponuditi.
Osnovni kolačići web stranice
Ovi kolačići su strogo potrebni kako bi vam pružili usluge dostupne putem naše web stranice i koristili neke od njezinih značajki.
Budući da su ovi kolačići strogo potrebni za isporuku web stranice, njihovo odbijanje utjecat će na funkcioniranje naše web stranice. Kolačiće uvijek možete blokirati ili izbrisati promjenom postavki preglednika i prisilnim blokiranjem svih kolačića na ovoj web stranici. Ali to će vas uvijek potaknuti da prihvatite / odbijete kolačiće prilikom ponovnog posjeta našoj web stranici.
U potpunosti poštujemo ako želite odbiti kolačiće, ali kako bismo izbjegli da vas uvijek iznova pitamo ljubazno nam dopustite da pohranimo kolačić za to. Možete se isključiti u bilo kojem trenutku ili se uključiti u druge kolačiće kako biste stekli bolje iskustvo. Ako odbijete kolačiće, uklonit ćemo sve postavljene kolačiće u našoj domeni.
Pružamo vam popis pohranjenih kolačića na vašem računalu u našoj domeni kako biste mogli provjeriti što smo pohranili. Iz sigurnosnih razloga nismo u mogućnosti prikazivati ili mijenjati kolačiće iz drugih domena. Možete ih provjeriti u sigurnosnim postavkama preglednika.
Ostale vanjske usluge
Također koristimo različite vanjske usluge kao što su Google Webfonts, Google Maps i vanjski davatelji videozapisa. Budući da ti pružatelji usluga mogu prikupljati osobne podatke poput vaše IP adrese, dopuštamo vam da ih blokirate ovdje. Imajte na umu da bi to moglo uvelike smanjiti funkcionalnost i izgled naše web stranice. Promjene će stupiti na snagu nakon ponovnog učitavanja stranice.